Prodej oddělků 2020, důležité upozornění

Oddělky jako základ nových a silných včelstev 

Jarní oddělky se už rozvíjejí u včelařů, zbývá ale ještě nějaká kapacita pro letošní rok 2020

Důležité pro všechny zájemce o oddělky je PORADENSTVÍ ohledně včel z mé strany. Pokud se potřebujete na něco zeptat, kdykoliv zavolejte. Jako další podporu zájemců o včelaření jsem začal pořádat webináře.

Oddělky se předávají zájemcům v kartónové krabici na pěti plástech. Součástí je označená matka, nejméně 4 plásty plodu (jak otevřený, tak zavíčkovaný a nějaké zásoby). Samozřejmostí je vyšetření na varroázu a mor včelího plodu, které proběhlo v měsíci únoru a  výsledky vyšetření oznamují, že vše je v pořádku. 

Pokud si objednáte oddělky jinde, je velmi důležité, abyste požadovali po prodejcích povolení o přesunu včelstev. Když to pro prodejce není problém, znamená to, že jejich včely jsou OK.

Vzhledem k problémům s voskem a nedostatkem souší (zvláště u začínajících včelařů) jsem zaregistroval, že mnozí včelaři kupují souše neznámého původu. Nedoporučuji kupovat souše, protože k neznáte nákazovou situaci v regionu konkrétního včelaře a může Vám to způsobit nečekané problémy a přenos nemocí zvláště moru včelího plodu.

Důležitá informace na závěr!

Vzhledem k nákazové situaci s varroázou a úhynem včelstev podzim 2019 nezapomínejte na léčení dle metodiky ČSV.  Na jaře jsem sám použil kyselinu mravenčí a kyselinu šťavelovou, ale tak aby se to nedostalo do medu.  Stejný proces budu opakovat koncem června, začátkem července. Budete li chtít vědět více, volejte na tel: 603 888 738 

 

 

Vytvořeno redakčním systémem ARA | Webmaster František Prokop | Copyright © 2020 Pavel Konečný, All rights reserved